Dolní Poohří se chystá na novou turistickou sezónu

Tradiční akce jako Zahájení sezóny či Den Ohře i úplné novinky chystá Destinační agentura Dolní Poohří pro turisty na sezónu 2020. Kromě příprav na novou turistickou sezónu se začátkem roku agentura účastní i řady veletrhů cestovního ruchu, aby do regionu přilákala nové návštěvníky.

„Zájem o náš region stoupá a vyplývá to i ze statistik návštěvnosti. Veletrhy proto pro nás mají smysl,“ říká ředitel Destinační agentury Dolní Poohří Ing. Lukáš Pichlík. Kromě velkých českých veletrhů jako je Regiontour v Brně či  Holiday World v Praze se s propagačními materiály vydá také do Mnichova, Drážďan či  polských metropolí.

Turistická sezóna v Dolním Poohří odstartuje 4. dubna v Perštejně, vrcholnou akcí pro návštěvníky pak bude tradiční Den Ohře. Letos se bude konat v lázních Evženie v Klášterci nad Ohří 25. července. Na svém facebookovém profilu Destinační agentura postupně odhaluje účinkující, jedním z nich bude zpěvák Pavel Calta. „Vloni jsme poprvé pořádali také Zakončení turistické sezóny a letos to chceme zopakovat,“ informuje ředitel. Akce se bude konat v listopadu a bude opět vyvrcholením celoroční fotografické soutěže Poohří vaší objektivem. Soutěž bude vyhlášena 1. dubna.

Úplnou novinkou sezóny 2020 bude Ohřecká Osmička, série sportovně-turistických akcí, která začne v dubnu v Klášterci nad Ohří. Zahrnovat bude seriál osmi podniků pro běžce i pěší turisty v osmi mikroregionech Dolního Poohří. „Naším cílem je ukázat běžcům i turistům neokoukaná místa Poohří. Trasy v délce 5 až 8 kilometrů proto vždy povedou kolem památek a dalších zajímavých míst,“ vysvětluje Lukáš Pichlík.

Obnovení se dočká populární Krušnohorská pivní stezka, která propojovala pivovary Dolního Poohří a Saska. „Gurmánská turistika má dnes mnoho příznivců a nám se hlásí další pivovary, které se chtějí zapojit. Společně s německými partnery připravujeme nový koncept putování, který bude lépe vyhovovat světu 21. století,“ doplňuje ředitel agentury.

Destinační agentura také připravuje pro návštěvníky nové turistické publikace. Děti se dočkají dalšího dílu seriálu Putování s Ohřinkou. Koncem loňského roku agentura vypsala konkurz na umělecké ztvárnění nejen Ohřinky, ale též dalších pohádkových postav – víly Egerie a skřítka Ohřínka.

Na začátku sezóny představí Destinační agentura také druhé pokračování výpravného Magazínu regionálních značek Vychutnejte si Dolní Poohří, který turisty provede certifikovanými zážitky, službami a výrobky z regionu podél řeky Ohře. S výrobci a jejich produkty se mohou setkat naživo návštěvníci akcí, pořádaných agenturou.

Aktivní bude agentura i ve virtuálním světě. Před spuštěním jsou nové internetové stránky, které by měly zlepšit dostupnost informací o atraktivitách Dolního Poohří. Se začátkem turistické sezóny pak agentura začne opět publikovat na svém facebookovém profilu seriál Na vlně zážitků v Dolním Poohří, který přináší každý den tipy na akce a výlety.

Podle webu Ústeckého kraje

(lh,turistickelisty.cz,foto web UK)