„Ocenění a poděkování patří hlavně našim partnerům. Na české straně jsou to agentura CzechTourism, Ústecký, Středočeský, Pardubický a Královéhradecký kraj nebo města Děčín, Ústí nad Labem, Mělník, Praha, Pardubice, Hradec Králové, Dvůr Králové nebo Vrchlabí, destinační agentury podél Labe a také téměř dvě stě ubytovacích a stravovacích služeb s certifikací Cyklisté vítáni na Labské stezce,“ vysvětluje koordinátor stezky Daniel Mourek z Nadace Partnerství. Právě nadace je rovnocenným partnerem třem koordinačním centrům stezky v Německu a propojovacím článkem všech partnerů. „Labskou stezku propagujeme jako celek, tedy produkt s nabídkou lákavých atrakcí, kulturních a sportovních akcí, servisních služeb pro cyklisty, informačních center, ubytovacích a stravovacích služeb a služeb cestovních kanceláří a touroperátorů,“ popisuje Daniel Mourek marketing stezky.
Společné úsilí je každoročně korunováno zejména vydáváním oficiálního tištěného Cykloprůvodce Labská stezka v německé a české mutaci, který je zdarma k dispozici v informačních centrech a zařízeních s certifikací Cyklisté vítáni podél trasy nebo k objednání přes web. Průvodce vychází každoročně ve čtvrtmilionovém nákladu a poskytuje souhrnné informace pro zájemce o putování po Labské stezce.
„Cykloprůvodce bude v Ústeckém kraji distribuován od března v certifikovaných informačních centrech ve městech, zejména na toku řeky Labe. Dalšími místy, kde lze Handbuch sehnat jsou veletrhy cestovního ruchu v České republice a zahraničí, dodal krajský radní pro regionální rozvoj a cestovní ruch Zdeněk Matouš.
Jedinečnost projektu spočívá především ve spolupráci různých subjektů z veřejné i soukromé sféry na rozvoji a propagaci společného produktu. Labská stezka je TOP evropskou dálkovou cyklotrasou a cykloturistickým produktem, vede od pramene Labe v Krkonoších až k Severnímu moři u severoněmeckého Cuxhavenu v délce téměř tisíc tři sta kilometrů. Díky atraktivnímu prostředí a jedinečnému spojení historie, architektury a přírody patří jednoznačně k nejkrásnějším a nejoblíbenějším říčním stezkám v Evropě. I v její české části se výrazně zvýšil podíl dokončených úseků, kam mají přístup pouze nemotorová vozidla.
Soutěž Velká cena cestovního ruchu zviditelňuje výjimečné počiny a atraktivní novinky v oblasti cestovního ruchu. Organizuje ji společnost C.O.T. media. Ocenění se předává v kategoriích Nejlepší jednotná kampaň, Nejlepší turistický produkt, Nejlepší cestovní kancelář, Nejlepší elektronický projekt, a Start-up roku.
Podle webu Ústeckého kraje