Podle odhadů ročně navštíví metropoli na jihu Čech kolem 300 tisíc turistů. Podle náměstka primátora Jaromíra Talíře si turisté jihočeskou metropoli často prohlédli jen mimochodem, když cestovali z Hluboké nad Vltavou do Českého Krumlova.
Nový portál používá ve velké míře nejnovější moderní trendy v oblasti cestovního ruchu na internetu. Přináší návštěvníkům nejen kompletní informace o historii města, o službách a možnostech, jak v Českých Budějovicích prožít svůj volný čas.
Jeho přednosti mezi turistickými portály českých měst přiblížil za zhotovitele David Šťastný¸ předseda Destinačního managementu Českobudějovicko-Hlubocko. „Web Budejce.cz je interaktivně propojený s ubytovacím portálem Booking.com a cestovatelským portálem Tripadvisor.com. Přináší tak dokonalý přehled o možnostech ubytování, gastronomii i o kulturním programu. Všechny jsou přehledně nezávisle ohodnoceny, takže se uživateli ihned zobrazí nejlépe hodnocené hotely, restaurace i napoví, jaké památky, muzea nebo galerie je dobré navštívit. Web Budejce.cz je zároveň online propojen se sociálními médii – například Instagramem a Facebookem.“
Portál Budějce.cz za unikátní městský turistický web považuje i ředitel Jihočeské centrály cestovního ruchu Jaromír Polášek.
„Jedinečnost webu vidím v tom, že turistovi dává přehled o hodnocení jednotlivých služeb a aktivit. Standardní web umístí informaci například o jihočeské zoologické zahradě - co je v ní možno vidět a kde ji turista najde. Web Budejce.cz. přináší hodnocení lidí, kteří zoologickou zahradu Ohrada už navštívili. Nezávislá hodnocení tak nabízejí přehled nejatraktivnějších top aktivit ve městě. A toto je na novém webu unikátní.“
„Nejdůležitější pro nás je struktura dat. Ta umožňuje mnohem rychlejší převzetí těchto dat, která na webu jsou. Nemusíme je ručně kopírovat, vše se online propojí, například kalendář akcí,“ dodává Polášek.
Hodnocení není jen vodítkem pro návštěvníky, ale i motivací pro poskytovatele služeb, aby je zlepšovali. Hodnocení hostů by mělo posloužit jako zpětná vazba. „Pokud hotelový pokoj není dostatečně uklizený po negativním ohodnocení hosta, hotel by se měl z hodnocení poučit a situaci zlepšit,“ dodává Jaromír Polášek.
Nový web Budejce.cz pozitivně hodnotí i člen komise cestovního ruchu města a ředitel hotelu Zvon Petr Šalda: „České Budějovice mají konečně web, který přiláká do města turisty. Devadesát procent rezervací zaznamenáváme po internetu. V tomto turistickém webu vidím další příležitosti, jak pomocí nových médií oslovit naše potenciální hosty.“
Smyslem nového turistického portálu www.budejce.cz je nabídnout moderní image pozvánku k návštěvě města. Podle výzkumu zpracovaného odborníky z Jihočeské univerzity, uvedli respondenti za zdroj informace webový vyhledávač. Turista dává přednost těmto informacím, proto je důležité mít kvalitní turistický portál.
Název nového portálu budejce.cz vychází z několika pohledů. „Slovo Budějce – jde o místní, “domácí“ výraz pro název Budějovice. A my chceme, aby se u nás turista cítil jako doma,“ říká předseda Destinačního managementu Českobudějovicko-Hlubocko David Šťastný.
Turistickelisty.cz informoval David Šťastný¸ předseda Destinačního managementu Českobudějovicko-Hlubocko.