Ohlédnutí za pětadvaceti ročníky ankety 2 x 7 map a průvodců s vyhlášenými 64 vítěznými díly

K podpoře turistiky a s ní spojenými tuzemskými volnočasovými aktivitami a akcemi se vydávají stovky  tiskovin včetně map a průvodců určeným turistům, cyklistům, vodákům, ale i motoristům a rybářům. Už přes pětadvacet let každoročně členové České asociace novinářů a publicistů  píšících o cestovním ruchu svými hlasy v anketě určují žebříček map a průvodců vydaných tentokrát ve dvou letech 2022 a 2023.


Malá  bilance celé ankety od roku 1998, kdy se poprvé hodnotily mapy a průvodce.

První ročník tehdy 3 x 7 map, průvodců a regionálních průvodců se uskutečnil v roce 1999, ale hodnotila se díla za rok 1998. Anketa 3 x 7 map, průvodců a reginálních průvodců se uskutečnila naposled v hodnoceném roce 2010, tedy 13 ročníků. Pak následovala anketa 2 x 7 map a průvodců, která se 18. prosince 2023 uskuteční popětadvacáté.
 
Za to období bylo do ankety zařazeno celkem s těmi nejnovějšími 441 titulů. 
Do 23. ročníku probíhala spolupráce s knihkupectvím Kiwi, které pro účely ankety propůjčovala velké množství průvodců  a map, které byly ve stejný den po hlasování zase zpět vráceny do prodejny. Se začátku ankety se výsledky ankety s ukázkami objevovaly i ve výloze prodejny. Členové Asociace si v prodejně mohli prodávané zboží zakoupit s 10 procentní slevou. 
Prodejna Kiwi přežila kovid, ale následně po úmrtí spolumajitele domu , jeho žena prodejnu nepovažovala za nejlepší pronájem, zrušila nájemní smlouvu a tak v místech prodejny je nyní prodejna sportovního oblečení.
Výsledky ankety byly od roku 1999, kdy proběhla poprvé, každým rokem zveřejněny v mnoha médiích.  Nejčastěji  tiskem v časopisech Zeměměřič, Zeměměřič plus, Geodetický a kartografický obzor, TTG, v denním tisku, konkrétně například v regionálních vydáních Deníku, dále na webech  Horydoly.cz,  Vímevite.cz, TuristickeListy.cz, SportovniListy.cz, Regionalninovinky.cz, ještě také  na webech a sociálních sítích vydavatelství nebo regionů, které se  v  anketě objevily.
Anketa za 25. ročníků nestála ani korunu. Vítězové byli zveřejňování, ale nebyl jim předáván žádný diplomy. Nakonec i  tituly se do ankety vybíraly bez vědomí vydavatelů a ani jednou se nestalo, že by  někdo proti tomu  protestoval. Výsledky, pokud jsme na vydavatele znaly kontakty,  jim byly po vyhodnocení zaslány.
Anketa byla, jak se říká, nic proti ničemu, ale každopádně zveřejněné výsledky v souvislostí s Asociací byly z pohledu citací v médiích a na sociálních sítích  v daných 25 letech vždy  neúspěšnější, ať někdo dokáže, že to není pravda.
Proč Skála: " Je to čtvrtstoletí, co se anketa pořádá a v nejlepším je třeba skončit. 
Hlavní účel ankety bylo, seznámit členy Asociace s novinkami mezi  tištěnými  mapami a tištěnými průvodci uplynulého roku a také o zviditelnění Asociace. 
Organizátor ankety v jejím pořádání nehodlá pokračovat, neboť zrušením prodejny Kiwi nastaly problémy se získáváním exponátů  a pak ani to zviditelnění Asociace a seznamování s novinkami členskou základnu organizátor nepovažuje v současné době za svoji prioritu.