„Na vývoji nové podoby jsme pracovali postupně. Zpočátku jsme uvažovali pouze o modernizaci stávající verze, ale ukázalo se, že časově, finančně a hlavně funkčně bude výhodnější portál změnit od základů,“ vysvětluje Jana Janulíková, ředitelka TIC BRNO. Změna zasáhla strukturu, informační data i grafickou podobu webu. „Základním požadavkem bylo, aby se z GOtoBRNO.cz stal přitažlivý komunikační nástroj, který na první pohled osloví návštěvníky z České republiky i ze zahraničí,“ dodává Janulíková.
Přehlednost, uživatelská přívětivost a doporučení. Na nové podobě portálu spolupracoval TIC BRNO s odborníky z oboru webdesignu, grafiky a kódování.
„Původní verze byla postavena na malých fotografiích a obsahovala abecední seznamy. Našim cílem bylo vyčistit aktuální web od nesmyslného obsahu a udělat ho atraktivnější,“ popisuje Jan Řezáč, uznávaný webový konzultant a autor knihy Web ostrý jako břitva. Informace jsou nyní řazeny do přehledných celků, které doporučují to nejzajímavější, co je v Brně možné vidět, zažít a ochutnat. To vše doplňují také praktické informace o dopravě, ubytování i dalších službách, včetně infocenter.
Struktura webu pak byla plněna informacemi, které jsou plně v souladu s Programem rozvoje cestovního ruchu města Brna 2016–2020.
„Portál propaguje Brno jako město mladé duchem, s živým centrem a gastronomickou kulturou na vysoké úrovni. Město s moderní architekturou, které nabízí zábavu, relax i noční život. Konkrétně tak k návštěvě láká klíčové skupiny návštěvníků,“ doplňuje Petra Rusňáková, brněnská radní pro marketing a cestovní ruch.
Vizuálně je portál založen na velkých autorských fotografiích a jednoduchém, nadčasovém designu.
„Grafický návrh GOtoBRNO.cz koresponduje s vizuálním stylem TIC BRNO. Design je postaven na výrazné typografii v kombinaci s fullscreenovými vizuály. Cílem bylo abstrahovat od aktuálních grafických trendů, aby grafika příliš rychle nezestárla,“ hodnotí grafickou stránku autor grafického řešení portálu, webový designér Jiří Tvrdek.
Přípravy této verze GOtoBRNO.cz zabraly bezmála rok a půl. Portál se spouští v české verzi a anglické jazykové mutaci založené na autorských textech rodilých mluvčích.
„Web je primárně mobilní a otestovaný skutečnými návštěvníky Brna. Je také uzpůsobený k dalšímu rozvoji, na rozdíl od předchozí verze má smysl jeho rozšiřování a optimalizace,“ doplňuje Řezáč. Cena nové podoby výrazně nepřesáhne osm set tisíc korun a obsahuje konzultace struktury, grafický návrh, programátorské služby, české i anglické texty včetně korektur, fotografie, testování, návrh webové analytiky a analýzu klíčových slov. Do budoucna bude aktualizace a správa webu téměř výhradně v kompetenci a interních možnostech TIC BRNO.
„Za novou podobou GOtoBRNO.cz je spousta práce. Věříme, že naslouchání radám odborníků, testování uživateli a komunikace se spolupracujícími institucemi byly tou nejlepší cestou k vytvoření moderního turistického portálu, který si Brno zaslouží,“ uzavírá Janulíková.
Turistickelisty.cz informovala Mgr. Adéla Nováková, tisková mluvčí TIC Brno.