Velký bejček vyjel na Švestkovou dráhu

V pátek 30. března vyjely na tratě turistické linky Dopravy Ústeckého kraje. Asi největší zájem přilákala Švestková dráha z Mostu do Lovosic, která nese též označení Středohorský motoráček. Na trasu vedoucí malebnou krajinou Českého středohoří se na výlet vláčkem taženým parní lokomotivou vydal i hejtman Oldřich Bubeníček s rodinou.

Švestková dráha se postupně stane nejmodernější regionální tratí v Evropě. Regionální trasu mění její nový vlastník – firma AŽD Praha. Trať se vybavuje moderní zabezpečovací a sdělovací technikou a stane tak zkušebním polygonem. Víkendový a sváteční provoz bude stejně jako v minulosti dotovat Ústecký kraj.

Foto z akce

V sobotu 30. března odstartovala Švestková dráha v Mostě. Na trať vyjel parní vlak s historickou lokomotivou přezdívanou Velký bejček.

Švestková dráha má ještě jednu zvláštnost. Každoročně se utkávají železniční stanice a zastávky o titul nejhezčího nádraží na české železnici. V roce 2017 zvolila veřejnost druhou nejhezčí stanicí tu v obci Třebívlice na Litoměřicku, která leží právě na Švestkové dráze a patří společnosti AŽD Praha. Jsou však i úvahy o tom, že by zde jezdily vlaky i ve všední dny.

Velký Bejček

„Tato trať má turistický i technický potenciál. Musíme to ale v první řadě prodiskutovat se starosty dotčených obcí. Musí o to být zájem,“ sdělil nedávno pro iDNES náměstek hejtmana pro dopravu Jaroslav Komínek.

Švestková dráha patří do širší rodiny turistických linek. Kraj objednává dopravu na tratích Kamenický motoráček, Zubrnický motoráček a v provozu bude i Podřipský a Doupovský motoráček. V letošním roce budou náklady na dotovaný provoz železničních turistických linek činit 9,3 milionu korun z rozpočtu kraje.

Podle webu Ústeckého kraje

(lh,turistickelisty.cz,foto Ústecký kraj)