Během husitských válek byl kostel podobojí, později luteránský, od roku 1622 katolický. Renesanční věž byla postavena v letech 1589-1591. Kostel i s farou v roce 1638 vyhořel, zůstala věž. Kolem roku 1674 došlo jezuity k celkové raně barokní přestavbě zřejmě podle plánů Giulia Broggia. V letech 1813 - 1816 byl značně zchátralý kostel až na věž stržen a znovu vystavěn klasicistně J.Gaubem z Litoměřic. Bývalý hřbitov kolem kostela je vyvýšen nad ostatním terénem, ohrazen zdí a přístupný po dvou schodištích. Na jižním schodišti je barokní brána s kamenným rámem a letopočtem 1691. U západního schodiště stojí na pilířích sochy Panny Marie a archanděla Gabriela ze l7.století, vlevo vedle na zídce rokoková socha sv. Aloise z pol. 18.st., vpravo sv. Vavřince s letopočtem 1669 a dále směrem k jižní bráně sv. Donát a sv.Leonard, pozdně barokní z roku 1762- obě od T.Süsmayera z Prahy.
Věž je čtyřpatrová a na západní straně má pozdně renesanční kamenný portál. Portál je půlkruhově sklenutý, s bosovaným ostěním, ve cviklech jsou okřídlené hlavy andělíčků a celý portál je korunován trojúhelně zakončenou supraportou s volutovými křídly, v jejímž vrcholu je opět andílčí okřídlená hlava a ve střední části dva erby. Znak na levé straně, na němž je beránek s lilií, patří Janu Dubanskému z Duban, stavebníkovi kostelní věže. Druhý erb se třemi listy naleží jehochoti, která pocházela z rodu z Říčan.
Ke kostelu vedou dvě schodiště, jedno tvoří monumentální nástup z náměstíčka přímo k renesančnímu portálu ze západní strany, druhým přicházíme ke kostelu z jihovýchodu. V interiéru kostela se nachází tři barokní obrazy od známého jezuitského malíře Jana Jiřího Heinsche. Po roce 1680 namaloval oltářní obraz s výjevem Nanebevzetí Panny Marie, ten je na stěně presbytáře, kde v době vzniku nynějšího kostela, provedl František Kučera z Litoměřic iluzivní oltář. Dvě postavy na obraze nesou pravděpodobně portrétní rysy dvou zdejších jezuitů. Mimo hlavního oltáře jsou v kostele ještě dva boční oltáře po stranách triumfálního oblouku. Na severní straně je to oltář nesoucí obraz sv. Barbory z roku 1844 od Jana Birnbauma. Na straně jižní je stejný protějškový oltář se zlacenou sochou Piety ze 17. století. Z počátku 17. století je bohatě zdobená plastická cínová křtitelnice, zdobená reliéfy cherubů.
Podle : Kol., Umělecké památky Čech K/O, 2.díl
web obce Liběšice
(lh,turistickelisty.cz,foto archiv)