![[ title]](http://www.turistickelisty.sportovnilisty.cz/img/_antialias__antialias_81f140e1-ee12-46c4-bdd8-8c89b929bb83_753d93fdf28fb73be9c6f2552c7b8d73_0c1486481eb93ca0e0627c524dc755a1.jpg)

V každém případě udělil v roce 1585 císař Rudolf II. městu privilegium vybírat clo na opravy cest a mostů v okolí. Sídelní význam Dobřan byl podtrhován právě pohodlným přechodem přes řeku Radbuzu na staré významné komunikační a obchodní spojnici ze Staré Plzně přes Šlovice na Chotěšov a dále na západ. Most byl barokně upraven v 18. století.

Dnes je zděný, omítaný, nestejné šířky a s mírně zalomenou osou. Pilíře mají oboustranné zesílení. Poslední oblouk směrem od městečka je odchýlen z osy a je segmentový, zbývající dva oblouky jsou přibližně půlkruhové s omítnutými podhledy klenby a vyznačenými klenáky. Na hlavním klenáku je letopočet novodobé obnovy mostu 1879. Most je 50 metrů dlouhý, 4,2 metru široký a 4,8 metru vysoký. Parapet je cihlový s datem poslední opravy (21. 4. 1974). V současné době je provoz na mostě vyhrazen pouze pěším a cyklistům a konstrukce mostu je stažena kleštinami.
Podle : Dušan Josef, Encyklopedie mostů v Čechách, na Moravě a ve Slezsku