Most stával na důležité komunikaci, stezka z Loun mířila dále k Rané a Bílině, což byl jeden z klíčových královských hradů střežících vstup do vnitrozemí. Roku 1462 dostal most patrně střechu, v každém případě krytý most býval v Lounech ještě koncem 19. století, kdy byl nahrazen ocelovým. Na sklonku 16. století vznikl most se šesti oblouky, jeho podobu věrně zachytil Jan Willenberg na vedutě z roku 1602. Velká část nového mostu byla vystavěna v letech 1804 až 1816, ale definitivně byl dokončen teprve v roce 1863.
Na most přes Ohři navazuje dnes ještě 272 metrů dlouhý obloukový záplavový (čili inundační) kamenný most, který byl stavěn postupně od roku 1805, resp. v létech 1814-1863. I tento most měl svého předchůdce, a to z roku 1601. Záplavový most převádí strategickou silnici na Lipsko z Loun do Dobroměřic. Má celkem 40 širokých pilířů spojovaných valenou klenbou. Pilíře s půlkruhovým zhlavím dosahují šířky jednoho metru.
Rozpětí kleneb je 6 metrů, horní okraj parapetu je rovněž 6 metrů nad terénem. Půdorys mostu je lehce zakřiven, ze směru od Dobroměřic je na most 40 metrů dlouhý nájezd. Nad každým obloukem z obou stran průčelí mostu je kamenný odvodňovací žlab - tento způsob odvodnění mostovky nacházíme též na zámku ve Vranově, v Písku a jinde. Na klenáku nejblíže městu je letopočet 1910 - patrně datum opravy objektu. Orientace mostu je sever-jih. Celý most byl nedávno důkladně opraven.
Podle : Dušan Josef, Encyklopedie mostů v Čechách, na Moravě a ve Slezsku
(lh,turistickelisty.cz,foto Encyklopedie mostů)