Však také pouhých 7 let po dostavění viaduktu vypukla prusko-rakouská válka a nově postavená železnice hrála důležitou úlohu při přesunech vojenských útvarů, když od severu vpadly pruské jednotky do Čech i na Moravu. Trať prochází řadou obtížných úseků, které překonává pomocí 8 tunelů, z nichž nejdelší měří 635 metrů a nalezneme ho opět poblíž Sychrova. Samotný sychrovský viadukt je 32 metrů vysoký a jeho osm oblouků o rozpětí 9,5 metru se klene nad údolím Mohelky.
Řada půlkruhových oblouků o celkové délce 120 metrů je vystavěna nad šesti níže položenými oblouky, které ovšem nejsou půlkruhové jako vrchní patro, ale stlačené. Viadukt je 11 metrů široký, jeho půdorys má zakřivení R = 386 metrů, přičemž orientace mostu je od jihovýchodu k severozápadu. Most leží přesně v kilometru 132.281 na trati Stará Paka-Liberec (dříve šlo o trať Pardubice-Zawidów). Přes viadukt probíhá jednak traťová kolej, avšak také částečně hodkovické zhlaví železniční stanice Sychrov jeho poslední výhybkou. Kamenná stavba zapadá do rámce půvabné krajiny lépe než studeně působící ocelové konstrukce. Uspořádání oblouků ve dvou řadách nad sebou (připomíná římské akvadukty) není u nás běžné.
Podle : Dušan Josef, Encyklopedie mostů v Čechách, na Moravě a ve Slezsku