Most je kryt dvěma střechami s hřebeny v průniku. Konstrukčně je nesen kombinací trojúhelníkových a lichoběžníkových věšadel. Příčná střecha tedy není ozdobná - její hřeben je spojnicí dvou vysokých trojúhelníkových věšadel, jejichž obdobu jsme nikde u nás nenalezli (jen v Rakousku je podobný přes řeku Mürz v Kindbergu a přes Schwechat v Allendu v okrese Baden).
Boční zavětrování mostu v Bystré je provedeno 8 delšími a 2 kratšími ondřejskými kříži. Všechny čtyři štíty u obou střech jsou zdobeny vyřezáváním, v bočním svislém bednění jsou u silnice Semily-Jilemnice dvě čtvercová okna k zlepšení výhledu při najíždění do hlavní komunikace. Rovněž mezi podélnými nosnými trámy pod mostovkou je 8 ondřejských křížů. Hřeben příčné střechy v průniku je o 1,5 metru vyšší než hřeben střechy podélné. Únosnost mostu je omezena na 1,5 tuny. Na vnitřní straně bednění, které sahá až pod střechu, je umístěna vývěsní deska. U mostů s tímto celoplošným bedněním jsme se obvykle - na rozdíl od Bystré - setkávali s okny nebo aspoň s průzory.
Podle : Dušan Josef,Encyklopedie mostů v Čechách , na Moravě a ve Slezsku