Zámek je jednopatrová stavba, jejíž střední trakt poněkud ustupuje a převyšuje o jedno patro ostatní budovu. Po požáru roku 1767 byly na postranních křídlech zámku postaveny nevysoké věže. Velmi cenné vnitřní zařízení, oltář a plastiky zámecké kaple sv. Jana Evangelisty, obrazy a jiné umělecké předměty ze zámku zmizely před zřízením střední průmyslové školy filmové (1952), která vychovávala adepty filmového umění až do roku 1982. Od roku 1999 do roku 2001 využívalo interiéry zámku Centrum současného umění v Praze (Center for Contemporary Arts - CCA), které zde otevřelo rezidenční program pro umělce (tvůrčí pobyty).
U zámku byl v době vzniku zřízen park s pravidelným parterem tvořeným čtvercovými poli, pravděpodobně s kašnami v křížení. Jednotlivá pole, lemovaná stříhanými plůtky byla členěna cestičkami, opakujícími křížový motiv. Před zahradním průčelím byla travnatá plocha, plošně vyklenutá směrem k začátku aleje. Park měl bohatou sochařskou výzdobu a na parter navazovaly ovocné zahrady. Jižně od zámku ležela kuchyňská zahrada. V této době byla vysázena dvouřadá lipová alej od parku k renesančnímu zámečku s šestibokou věží v Rakovicích. Alej byla lemována sochami z dílny Jana Hammera, rodáka z Plzně, který přišel do Čimelic v roce 1735 a žil zde do roku 1768. Jeho sochařská huť vytvářela plastiky vysoké umělecké hodnoty. Byla zřejmě umístěna v usedlosti Hvížďalka.
Plastiky z Hammerovy hutě po odstranění z aleje k Rakovicům a ze zámeckého parku byly v 19. století rozmístěny na kamenný most státní silnice přes řeku Skalici u Nerestec, na rozcestí k Rakovicům v Čimelicích, na most v Čimelicích (sochy sv. Václava, sv. Jana Nepomuckého, sv. Norberta a sv. Vojtěcha), na ohradní zeď čimelického hřbitova a na kopec státní silnice k Miroticům. Několik Hammerových soch zdobí i starý kamenný most v Písku.
Podle webu města Čimelice