![[ title]](http://www.turistickelisty.sportovnilisty.cz/img/_antialias__antialias_36630dca-d9c2-4c20-b051-9f2b605b5eb7_a851ec393b4032cce583e9edd89ad714_7609fbaa04e46cbc282ac961b57245d5.jpg)
Dnes je využívána jak pro místní komunikaci, tak pro vodovodní řad. Lávka prošla řadou úprav a nedávno i zásadní rekonstrukcí (1986-1987), takže její technický stav je dobrý. Při rekonstrukci byly ovšem použity nejen tradiční dřevěné prvky, ale i ocelové nosníky ve tvaru písmene I, nad nimiž je soubor věšadel a valbová šindelová stříška. (Obdobnou rekonstrukcí s ocelovými prvky prošly rovněž lávky či mosty v Chebu, Pekle, Novém Městě nad Metují aj.) Její bednění sahá do dvou třetin výšky (2,7 metru), když celkem je rechle vysoká 4,1 metru, 2,7 metru široká a 110 metrů dlouhá. V Muzeu silnic a dálnic ve Velkém Meziříčí je v depozitáři její několikametrový model od Josefa Kolaji.

Dřevěná krytá lávka U Rechlí spojuje českokrumlovská předměstí Nové Spolí a Plešivec. Je to jedna z nejdelších krytých lávek z konce 18. století na našem území. Je cenným příkladem řemeslné zručnosti a estetického cítění našich předků. I přes několikeré opravy a rekonstrukce si zachovala původní historickou a technickou vypovídací hodnotu díla. I přes její technický původ velmi dobře zapadá do prostředí a je významných krajinotvorným prvkem.
Podle : web NPÚ
Dušan Josef, Encyklopedie mostů v Čechách, na Moravě a ve Slezsku