„Zahájení letošní plavební sezóny na Baťově kanále nestojí nic v cestě. Dokončili jsme všechny plánované předsezónní práce. Jedna z nejvýznamnějších turistických atrakcí ve Zlínském a Jihomoravském kraji má za sebou důležité opravy. Náklady Povodí Moravy, s.p. na udržování bezpečného a provozuschopného stavu vodní cesty a zajišťování provozních funkcí všech zařízení sloužících plavebnímu provozu se vyšplhaly na 5,3 milionu,“ hodnotí přípravu na začátek sezóny generální ředitel Povodí Moravy, s.p. Jan Hodovský.
Rozsah a prostorové rozmístění vodohospodářských zařízení a plavebních technologií klade vysoké požadavky na finanční, pracovní a technické zabezpečení. Zajištění parametrů plavební dráhy a funkčností plavebních objektů finančně z vlastních prostředků zajišťuje správce vodní cesty, kterým je Povodí Moravy,s.p.
Vodohospodáři v letošním roce dokončili II. etapu opravy opevnění břehů Baťova kanálu mezi PK Huštěnovice a PK Babice. Do opevnění obou stran koryta kanálu do výšky půl metru nad plavební hladinu Povodí Moravy z vlastních prostředků investovalo více než tři miliony korun. Další dva miliony státní podnik investoval do oprav plavebních komor Babice a Uherský Ostroh a rekonstrukci elektroinstalace a řídící technologie plavebních komor Kunovský les a Nedakonice. Současně zaměstnanci Povodí Moravy, s.p. vyčistili všech třináct plavebních komor a provedli zdravotní probírku a údržbu břehových porostů omezujících plavební dráhu a vyčistili vjezdy do plavebních komor.
Baťův kanál dnes představuje jednu z nejvýznamnějších atrakcí jihovýchodní části Jihomoravského a Zlínského kraje. O tom svědčí každoročně stoupající počet lidí, kteří jej navštíví. Každoročně se po turistické cestě plaví více než 70.000 návštěvníků. Správcem vodní cesty je podle zákona Povodí Moravy, s.p. a všechny práce, související s provozem, údržbou, obnovou a modernizací provádí závod Střední Morava se sídlem v Uherském Hradišti.
Turistickélisty.cz informoval Petr Chmelař, tiskový mluvčí, Povodí Moravy.