Automobil je jedním z pěti kusů vyrobených v roce 1930 a předaný firmě Kellner ke karosování. Kabriolety typu Kellner byly vyráběny na zakázku jako nejluxusnější modely. Tento je jedním z prototypů, podle výrobního čísla druhý kus. Automobil v historii měl pouze dva vlastníky. Po dokončení karoserie bylo vozidlo prodáno majiteli p. Františku Fialovi, který jej vlastnil až do roku 1976. Byl v Praze velmi dobrým krejčím a autem rozvážel výrobky zákazníkům. Protože neměl potomky, dostal se vůz do majetku pana Bořivoje Zábřeského, který jej vlastnil dodnes.
Jedinečné na automobilu je tkví v tom, že je v udržovaném provozním stavu od roku 1931 až dodnes. Firma karoserie Kellner byla později odkoupena továrnou Praga. Automobil nebyl nikdy renovován (pouze byly prováděny provozní opravy, žádná z nich není na úkor jeho historické hodnoty), je tedy zachovaný v původním stavu. Vše je plně funkční. Zajímavostí jsou i původní zadní okénka ve střeše, původní je i přístrojová deska včetně přístrojů, taktéž volant je s původními ovládacími prvky, přední a zadní sedačky i motor jsou taktéž autentické. Na unikátnosti dodává automobilu i to, že vozidla této kategorie a ze stejného období se v prodeji vyskytují velmi zřídka, navíc jsou většinou kompletně zrenovované z vraků a tedy ne původní a navíc nemají doloženou historii.
Jak je patrné z fotografií, nebylo snadné automobil do Dietrichsteinského paláce úzkým vchodem dostat. Nakonec to bylo na milimetry, ale povedlo se. Od dnešního dne tak návštěvníci paláce budou kromě expozicí ve foyer obdivovat i tento exponát.
Tuistickelisty.cz informovala Eva Pánková,PR, Moravské zemské muzeum.