„Jedná se o velmi frekventovaný úsek. Návštěvníci kempu totiž velmi často míří na Vchynicko-tetovský kanál a dále pak například na Tříjezerní slať nebo na Klostermannovu stezku, která je dovede až k Návštěvnickému centru Srní. Díky tomuto mostku, který je určen pouze pro pěší a pro cyklisty, se vyhnou dopravně vytížené silnici, mezi Rokytou a Modravou, která navíc letos prochází rekonstrukcí,“ vysvětluje starosta obce Srní, která provozuje kemp Antýgl, Stanislav Dolejší.
Nový mostek je dlouhý přes 13 metrů a je široký více než 2,5 metru. Základ tvoří ocelové nosníky, pochozím materiálem mostku je dřevo, z něhož je vyrobené také zábradlí.
„Když už jsme dělali nový mostek, využili jsme jej, jako nosný prvek pro kabely nízkého napětí, kabely pro mobilního operátora a vede pod ním vodovod a tlaková kanalizace pro kemp Antýgl. Díky tomu jsme mohli zrušit nevzhlednou železnou konstrukci pro tyto inženýrské sítě, nedaleko původní lávky,“ říká náměstek ředitele Správy Národního parku Šumava Miloš Juha.
„Touto stavbou jsme vyšli vstříc jak obci Srní, tak hlavně turistům. Víme, že po mostku projdou desetitisíce nohou ročně, projedou tam tisíce kol – prostě má tu svoje místo. Navíc jsme díky tomu zrušili železnou obludu, po které vedly inženýrské sítě přes krásnou řeku Vydru,“ dodává ředitel Správy Národního parku Šumava Pavel Hubený.
Se stavbou mostku začala společnost SMP CZ a.s. na podzim loňského roku, jeho kolaudace proběhla na konci června a celkové náklady činily 2 349 957,- Kč bez DPH.