Přívoz bude technicky řešen obdobně jako stávající přívoz. Jedná se o plavidla s dolním vodičem, které u nás patří mezi unikáty. Ocelové lano je ukotveno u levého břehu a je po celé délce nadlehčováno plováky. Pro samotnou plavbu mezi oběma břehy je využíváno proudu řeky, a to postupným natáčením prámu proti proudu pomocnými lanky. Zkušení převozníci tak musí reagovat na aktuální vodní stav, povětrnostní podmínky a v neposlední řadě na přepravovanou tonáž.
Nové plavidlo přijde město na 2 388 821 Kč. Součástí zakázky je i dodání a výměna hlavního lana, repase řídícího navijáku, vypracování výrobní dokumentace, provozního řádu a zaškolení obsluhy. Stávajícímu plavidlu končí v březnu technická způsobilost, magistrát nyní řeší, jak provoz zajistit do doby dodání nového prámu.
Převoz v Dolním Žlebu převáží celoročně pěší turisty, cyklisty, motocyklisty a automobily do 12t hmotnosti. Cestující se během přepravy řídí pokyny převozníka a to hlavně při nájezdu a výjezdu na plavidlo. Přívoz je provozován na neregulovaném úseku řeky Labe, kde hladina v závislosti na hydrologických podmínkách průběžné kolísá. Obecně tedy platí, že přívoz je schopný provozu, pokud je hodnota stavu vody na vodočtu v Ústí nad Labem v rozmezí od 160 do 300 cm. V opačném případě je přívoz mimo provoz. Aktuální stav vodní hladiny si lze kdykoliv ověřit na webu Českého hydrometeorologického ústavu.
Přívoz Dolní Žleb na Labi je nejseverněji a nejníže položeným přívozem v Česku. Západní přístaviště má nedaleko železniční zastávky Dolní Žleb, východní přístaviště u silnice mezi Hřenskem a Děčínem. Přívoz v současné době provozuje občanské sdružení Respektuj mě. Ústeckénovinky.cz informovala Markéta Lakomá, tisková mluvčí statutárního města Děčín.