Unikátní přívoz v Dolním Žlebu, který využívají nejen místní obyvatelé, ale také turisti, bude zcela nový. Původní převozní prám již dosluhuje, proto město Děčín nechalo prám vyrobit. Ten by měl dopravu zajišťovat již letos v červenci.
Přívoz bude technicky řešen obdobně jako stávající přívoz. Jedná se o plavidla s dolním vodičem, které u nás patří mezi unikáty. Ocelové lano je ukotveno u levého břehu a je po celé délce nadlehčováno plováky. Pro samotnou plavbu mezi oběma břehy je využíváno proudu řeky, a to postupným natáčením prámu proti proudu pomocnými lanky. Zkušení převozníci tak musí reagovat na aktuální vodní stav, povětrnostní podmínky a v neposlední řadě na přepravovanou tonáž.
Nové plavidlo přijde město na 2 388 821 Kč. Součástí zakázky je i dodání a výměna hlavního lana, repase řídícího navijáku, vypracování výrobní dokumentace, provozního řádu a zaškolení obsluhy. Stávajícímu plavidlu končí v březnu technická způsobilost, magistrát nyní řeší, jak provoz zajistit do doby dodání nového prámu.
Převoz v Dolním Žlebu převáží celoročně pěší turisty, cyklisty, motocyklisty a automobily do 12t hmotnosti. Cestující se během přepravy řídí pokyny převozníka a to hlavně při nájezdu a výjezdu na plavidlo. Přívoz je provozován na neregulovaném úseku řeky Labe, kde hladina v závislosti na hydrologických podmínkách průběžné kolísá. Obecně tedy platí, že přívoz je schopný provozu, pokud je hodnota stavu vody na vodočtu v Ústí nad Labem v rozmezí od 160 do 300 cm. V opačném případě je přívoz mimo provoz. Aktuální stav vodní hladiny si lze kdykoliv ověřit na webu Českého hydrometeorologického ústavu.
Přívoz Dolní Žleb na Labi je nejseverněji a nejníže položeným přívozem v Česku. Západní přístaviště má nedaleko železniční zastávky Dolní Žleb, východní přístaviště u silnice mezi Hřenskem a Děčínem. Přívoz v současné době provozuje občanské sdružení Respektuj mě. Ústeckénovinky.cz informovala Markéta Lakomá, tisková mluvčí statutárního města Děčín.
Přívoz bude technicky řešen obdobně jako stávající přívoz. Jedná se o plavidla s dolním vodičem, které u nás patří mezi unikáty. Ocelové lano je ukotveno u levého břehu a je po celé délce nadlehčováno plováky. Pro samotnou plavbu mezi oběma břehy je využíváno proudu řeky, a to postupným natáčením prámu proti proudu pomocnými lanky. Zkušení převozníci tak musí reagovat na aktuální vodní stav, povětrnostní podmínky a v neposlední řadě na přepravovanou tonáž.
Nové plavidlo přijde město na 2 388 821 Kč. Součástí zakázky je i dodání a výměna hlavního lana, repase řídícího navijáku, vypracování výrobní dokumentace, provozního řádu a zaškolení obsluhy. Stávajícímu plavidlu končí v březnu technická způsobilost, magistrát nyní řeší, jak provoz zajistit do doby dodání nového prámu.
Převoz v Dolním Žlebu převáží celoročně pěší turisty, cyklisty, motocyklisty a automobily do 12t hmotnosti. Cestující se během přepravy řídí pokyny převozníka a to hlavně při nájezdu a výjezdu na plavidlo. Přívoz je provozován na neregulovaném úseku řeky Labe, kde hladina v závislosti na hydrologických podmínkách průběžné kolísá. Obecně tedy platí, že přívoz je schopný provozu, pokud je hodnota stavu vody na vodočtu v Ústí nad Labem v rozmezí od 160 do 300 cm. V opačném případě je přívoz mimo provoz. Aktuální stav vodní hladiny si lze kdykoliv ověřit na webu Českého hydrometeorologického ústavu.
Přívoz Dolní Žleb na Labi je nejseverněji a nejníže položeným přívozem v Česku. Západní přístaviště má nedaleko železniční zastávky Dolní Žleb, východní přístaviště u silnice mezi Hřenskem a Děčínem. Přívoz v současné době provozuje občanské sdružení Respektuj mě. Ústeckénovinky.cz informovala Markéta Lakomá, tisková mluvčí statutárního města Děčín.
(kp,usteckenovinky.cz,foto:Děčín & lh,turistické listy)