Východočeské muzeum v Pardubicích v loňském roce přivítalo více než 110 tisíc návštěvníků. Výstavy a další bohatý program v kulisách pardubického renesančního zámku tak navštívilo o 18 tisíc lidí vice než v roce 2015.
„Jsem přesvědčený, že za to vděčíme především obyvatelům Pardubic, kteří nám fandí a pravidelně se vracejí. Samozřejmě, že letos táhly novinky, zbrusu nové expozice, kvalitní výstavy a rozličné kulturní akce divadelním festivalem počínaje a sportem konče,“ říká ředitel Východočeského muzea v Pardubicích Tomáš Libánek.
Muzeum zároveň propagaci zaměřilo na to, aby se lidé v celé republice dozvěděli o jedinečné národní kulturní památce Zámek Pardubice, což přispělo ke zvýšení renomé objektu jako turistické destinace. „A k tomu jsme pochopitelně přizpůsobili dramaturgii kulturního programu,“ upozorňuje ředitel.
Nové prostory i akce
V loňském roce muzeum rozšířilo výstavní prostory o více než tisíc metrů čtverečních a rozpracovalo dramaturgii programu pod širým nebem. Divadelní festival Pernštejn(l)ove a Zámkohraní aneb Krásný dětský den se díky své úspěšnosti letos zařadí mezi zavedené podniky jako je Pardubická muzejní noc.
„Návštěvnost rozlišujeme podle druhu akcí. Výstavy, stálé expozice a doprovodný program k nim včetně přednášek navštívilo přes 55 tisíc lidí, což je o 13 tisíc více než předloni. Další skupinou jsou různé kulturní akce v naší režii, jejich návštěvnost vzrostla z 15 na 25 tisíc,“ vysvětluje Tomáš Libánek. Poslední skupinou jsou akce externích organizátorů, ty loni navštívilo necelých 30 tisíc lití, tedy o pět tisíc méně než v roce 2015.
Táhne zámek i muzejní výstavy
„Pardubický zámek je překrásná a zcela unikátní památka, je proto velkou radostí vymýšlet způsoby jak o ní dát vědět. Snažíme se o kvalitní marketing a reklamu napříč všemi tématy, kterým se věnujeme. Naším úkolem je snoubit prezentaci zámku s propagací významného muzea, tedy odbornou práci a péči o naše kulturní dědictví,“ konstatuje vedoucí úseku prezentace a služeb Kateřina Procházková.
Letos se tak Východočeské muzeum v Pardubicích zapsalo do dějin numismatiky denárovým pokladem století. Výstavu mincí z Chýště viděla řada zahraničních hostů z různých koutů Evropy a neunikl ani zájmu odborné veřejnosti. Z muzejních výstav ještě návštěvníci hojně navštěvovali Velkou válku, věnovanou životu běžných lidí za první světové války, Slunovrat, Vánoce, Hromnice, která představuje tradice a zvyky spojené s obdobím zimy, a populární České korunovační klenoty na dosah. Ze stálých expozice se největší oblibě těší prohlídka rytířských sálů zámku, expozice přírody a archeologie.
„Jsem přesvědčený, že za to vděčíme především obyvatelům Pardubic, kteří nám fandí a pravidelně se vracejí. Samozřejmě, že letos táhly novinky, zbrusu nové expozice, kvalitní výstavy a rozličné kulturní akce divadelním festivalem počínaje a sportem konče,“ říká ředitel Východočeského muzea v Pardubicích Tomáš Libánek.
Muzeum zároveň propagaci zaměřilo na to, aby se lidé v celé republice dozvěděli o jedinečné národní kulturní památce Zámek Pardubice, což přispělo ke zvýšení renomé objektu jako turistické destinace. „A k tomu jsme pochopitelně přizpůsobili dramaturgii kulturního programu,“ upozorňuje ředitel.
Nové prostory i akce
V loňském roce muzeum rozšířilo výstavní prostory o více než tisíc metrů čtverečních a rozpracovalo dramaturgii programu pod širým nebem. Divadelní festival Pernštejn(l)ove a Zámkohraní aneb Krásný dětský den se díky své úspěšnosti letos zařadí mezi zavedené podniky jako je Pardubická muzejní noc.
„Návštěvnost rozlišujeme podle druhu akcí. Výstavy, stálé expozice a doprovodný program k nim včetně přednášek navštívilo přes 55 tisíc lidí, což je o 13 tisíc více než předloni. Další skupinou jsou různé kulturní akce v naší režii, jejich návštěvnost vzrostla z 15 na 25 tisíc,“ vysvětluje Tomáš Libánek. Poslední skupinou jsou akce externích organizátorů, ty loni navštívilo necelých 30 tisíc lití, tedy o pět tisíc méně než v roce 2015.
Výstava "Denárový poklad"
Táhne zámek i muzejní výstavy
„Pardubický zámek je překrásná a zcela unikátní památka, je proto velkou radostí vymýšlet způsoby jak o ní dát vědět. Snažíme se o kvalitní marketing a reklamu napříč všemi tématy, kterým se věnujeme. Naším úkolem je snoubit prezentaci zámku s propagací významného muzea, tedy odbornou práci a péči o naše kulturní dědictví,“ konstatuje vedoucí úseku prezentace a služeb Kateřina Procházková.
Letos se tak Východočeské muzeum v Pardubicích zapsalo do dějin numismatiky denárovým pokladem století. Výstavu mincí z Chýště viděla řada zahraničních hostů z různých koutů Evropy a neunikl ani zájmu odborné veřejnosti. Z muzejních výstav ještě návštěvníci hojně navštěvovali Velkou válku, věnovanou životu běžných lidí za první světové války, Slunovrat, Vánoce, Hromnice, která představuje tradice a zvyky spojené s obdobím zimy, a populární České korunovační klenoty na dosah. Ze stálých expozice se největší oblibě těší prohlídka rytířských sálů zámku, expozice přírody a archeologie.
Podle webu Pardubického kraje
(lh,turistickelisty.cz,foto Pardubický kraj)