Stěžujete si na dopravu v Praze? Na to, že jsou všude zácpy, auta víc stojí, než jedou, že není kde parkovat?
Nic nového. Na dopravu v Praze si stěžovali již před více jak sto lety. Na potvrzení toho přikládáme text novinového článku a fotografie pražských křižovatek z roku 1910.
„Křižovatky pražské jsou vesměs neprakticky a bezmyšlenkovitě založeny. Na podobných uličních uzlech jiných velkoměst bývají náměstíčka, aby proudy lidstva a povozů mohly volně proudit, kdežto v Praze není křižovatka o mnoho širší, než ulice do ní ústící.
Praha roste, ale ulice vnitřního města jsou stejně úzké jako před stoletím. Kdo někdy viděl shon na pražské ,,třídě“ o polednách, trne hrůzou při pomyšlení, že v této směsi lidí zvířat a vozů nalézají se děti a starci bez průvodčích. Nezjedná-li obec nyní nápravu, pohltí za padesát roků výkup nově postavených domů sta milionů“.
Posuďte sami, jak to dopadlo.
Nic nového. Na dopravu v Praze si stěžovali již před více jak sto lety. Na potvrzení toho přikládáme text novinového článku a fotografie pražských křižovatek z roku 1910.
„Křižovatky pražské jsou vesměs neprakticky a bezmyšlenkovitě založeny. Na podobných uličních uzlech jiných velkoměst bývají náměstíčka, aby proudy lidstva a povozů mohly volně proudit, kdežto v Praze není křižovatka o mnoho širší, než ulice do ní ústící.
Praha roste, ale ulice vnitřního města jsou stejně úzké jako před stoletím. Kdo někdy viděl shon na pražské ,,třídě“ o polednách, trne hrůzou při pomyšlení, že v této směsi lidí zvířat a vozů nalézají se děti a starci bez průvodčích. Nezjedná-li obec nyní nápravu, pohltí za padesát roků výkup nově postavených domů sta milionů“.
Posuďte sami, jak to dopadlo.
(kp,sportovnilisty.cz,foto:arch.)