Chomutov získal na léto významné turistické lákadlo. Městu se podařilo vyjednat sezonní zpřístupnění železničního depozitáře Národního technického muzea.
„Depozitář, který ukrývá nádherné parní lokomotivy a další železniční vozy, bude mít otevřeno čtyři dny v týdnu od června do konce září,“ láká náměstek primátora David Dinda. Po Bezručově údolí, Kamencovém jezeře a Podkrušnohorském zooparku Chomutov turistům i rekreantům nabídne další unikátní atraktivitu.Dosud byl depozitář otevřen jen dva víkendy v roce.
„Téměř sto historických kolejových vozů je obrovským pokladem, který si budou moci prohlédnout návštěvníci Chomutova i jeho obyvatelé. Proto město Národnímu technickému muzeu výrazně pomůže s propagací prostřednictvím speciálního letního čísla Chomutovských novin, činností městského informačního centra či propagací na sociálních sítích,“ vysvětluje Dinda s tím, že náklady na otevření a provoz depozitáře nese Národní technické muzeum.
Depozitář je pro veřejnost zpřístupněn po celou letní sezonu od 1. června do 1. října, vždy od čtvrtka do neděle v čase od 10.00 do 17.00 hodin. Největším lákadlem budou parní lokomotivy v čele s rychlíkovým Albatrosem 498.106, který v srpnu 1964 vytvořil dosud nepřekonaný rekord parních lokomotiv tehdejších Československých státních drah rychlostí 162 km/h. Majestátní obdiv budí rovněž první poválečná lokomotiva 534.0301, kterou dodaly Škodovy závody už 22. prosince 1945, nebo tramvajová parní lokomotiva Gartenau vyrobená v Linci roku 1887. Stranou pozornosti jistě nezůstane ani část kolekce salonních vozů Národního technického muzea, v depozitáři zastoupená vyhlídkovým salonním vozem Ústecko-teplické dráhy z roku 1900, jenž pochází ze smíchovské továrny F. Ringhoffera, nebo salonním vozem vyrobeným Kopřivnickou vozovkou v roce 1906 pro barona Adolpha Rothschilda.
Návštěvníci si budou moci prohlédnout téměř 100 kolejových vozidel několika rozchodů a nejrůznějších typů – od parní lokomotivy vyrobené v roce 1870 až po kolejový sněhový pluh z roku 1980. K vidění budou lokomotivy bývalých ČSD, salonní, osobní i motorové vozy, elektrické a motorové lokomotivy, historické drezíny, ale i vozidla, která donedávna sloužila v pravidelném provozu u Českých drah a teď jsou připravena pro zachování ve sbírce Národního technického muzea.
Železniční depozitář Národního technického muzea se nachází v sousedství areálu depa Českých drah v Chomutově. Přístup do oploceného areálu je možný pouze po značené trase z Černovické ulice z prostoru parkoviště nákupního centra Globus (směr Karlovy Vary).
„Depozitář, který ukrývá nádherné parní lokomotivy a další železniční vozy, bude mít otevřeno čtyři dny v týdnu od června do konce září,“ láká náměstek primátora David Dinda. Po Bezručově údolí, Kamencovém jezeře a Podkrušnohorském zooparku Chomutov turistům i rekreantům nabídne další unikátní atraktivitu.Dosud byl depozitář otevřen jen dva víkendy v roce.
Ilustrační foto
„Téměř sto historických kolejových vozů je obrovským pokladem, který si budou moci prohlédnout návštěvníci Chomutova i jeho obyvatelé. Proto město Národnímu technickému muzeu výrazně pomůže s propagací prostřednictvím speciálního letního čísla Chomutovských novin, činností městského informačního centra či propagací na sociálních sítích,“ vysvětluje Dinda s tím, že náklady na otevření a provoz depozitáře nese Národní technické muzeum.
Ilustrační foto
Depozitář je pro veřejnost zpřístupněn po celou letní sezonu od 1. června do 1. října, vždy od čtvrtka do neděle v čase od 10.00 do 17.00 hodin. Největším lákadlem budou parní lokomotivy v čele s rychlíkovým Albatrosem 498.106, který v srpnu 1964 vytvořil dosud nepřekonaný rekord parních lokomotiv tehdejších Československých státních drah rychlostí 162 km/h. Majestátní obdiv budí rovněž první poválečná lokomotiva 534.0301, kterou dodaly Škodovy závody už 22. prosince 1945, nebo tramvajová parní lokomotiva Gartenau vyrobená v Linci roku 1887. Stranou pozornosti jistě nezůstane ani část kolekce salonních vozů Národního technického muzea, v depozitáři zastoupená vyhlídkovým salonním vozem Ústecko-teplické dráhy z roku 1900, jenž pochází ze smíchovské továrny F. Ringhoffera, nebo salonním vozem vyrobeným Kopřivnickou vozovkou v roce 1906 pro barona Adolpha Rothschilda.
Návštěvníci si budou moci prohlédnout téměř 100 kolejových vozidel několika rozchodů a nejrůznějších typů – od parní lokomotivy vyrobené v roce 1870 až po kolejový sněhový pluh z roku 1980. K vidění budou lokomotivy bývalých ČSD, salonní, osobní i motorové vozy, elektrické a motorové lokomotivy, historické drezíny, ale i vozidla, která donedávna sloužila v pravidelném provozu u Českých drah a teď jsou připravena pro zachování ve sbírce Národního technického muzea.
Železniční depozitář Národního technického muzea se nachází v sousedství areálu depa Českých drah v Chomutově. Přístup do oploceného areálu je možný pouze po značené trase z Černovické ulice z prostoru parkoviště nákupního centra Globus (směr Karlovy Vary).
Podle webu města Chomutov
(lh,turistickelisty.cz,foto NTM)