Galerie moderního umění v Roudnici nad Labem zve na výstavu Kateřiny Štenclové

Galerie moderního umění se programově věnuje uměleckým instalacím vytvářeným na míru zaklenuté hale barokní jízdárny. V této dramaturgické linii se již představil například Ivan Kafka s metaforickým „dýchajícím“ objektem Míra snesitelnosti (2012), rakousko-italská umělkyně Ester Stocker (2013), která prolomila hranice prostoru optickým efektem nekonečné černé pásky, či Pavel Mrkus (2016), jenž pomocí nehmotných, digitálních prostředků otevřel virtuální průzor do jiné dimenze času.


Z díla Kateřiny Štenclové

Na jejich tvorbu naváže instalace Kateřiny Štenclové (*1959), která se jako první „utká“ s prostorem prostřednictvím barev. Jako bytostná koloristka, vycházející z genetického kódu francouzského impresionismu, jenž se v její tvorbě „odtrhl“ od zobrazované reality a osamostatnil v abstraktní barevné féerii, bude ctít téma vztahu barvy a světla. Zhodnotí přitom v monumentální podobě svůj vynález igelitových ready-madeů (nezáměrně vzniklých barevných skvrn na igelitové fólii). Průhledné i černé závěsy nesoucí stopy barevných gest překryjí okenní otvory a promění tak charakter celého prostoru. Dialog bílé architektury a barevného světla završí dvě rozměrná plátna, vytvořená pomocí otisků z igelitových matric. Nonkonformní hra různých materiálů, barev a světla slibuje vytvořit totální prostředí nových smyslových kvalit.

Podle webu Galerie moderního umění v Roudnici nad Labem

(lh,turistickelisty.cz,foto Galerie moderního umění v Roudnici nad Labem)