Výstava k nedožitým stým narozeninám strakonického rodáka – malíře, kreslíře a grafika Jana Samce představí jeho malířskou, zejména krajinářskou tvorbu, která se rozvinula od realistických začátků přes stylizované a abstraktní polohy až po básnivé přepisy převážně jihočeských motivů. Působivé krajiny charakterizuje vysoký koloristický smysl, hluboká citovost i prožitek přírody.
Ke 100. výročí narození (1917 - 1988) je připraven průřez tvorbou vzniklou v období od konce 40. let 20. století do roku 1988. od 13. 7. 2017 do 3. 9. 2017. Výstava se koná od 13. 7. 2017 do 3. 9. 2017.
Jan Samec, syn strakonického obuvníka Augustina Samce, absolvent ČVUT v Praze, přišel v roce 1948 jako středoškolský profesor výtvarné výchovy do Karlových Varů. Pedagogické činnosti se věnoval do roku 1951, kdy se stal umělcem na tzv. volné noze. Jeho talent byl všestranný; zabýval se ilustrační tvorbou, užitou grafikou, navrhoval kostýmní a scénické výpravy pro karlovarské divadlo, vytvářel ocenění pro MFF v Karlových Varech, realizoval výstavy a svou prací významně obohacoval novodobé výtvarné umění. Jako výsostný krajinář kreslil přímo v krajině sépiovou tuší či akvarelem, tyto svižné kresby mu sloužily jako podklad k malbám. Miloval jihočeskou krajinu, zejména rodné Strakonicko, každoročně navštěvoval Slaník, Hajskou, později také Damíč v šumavském podhůří, kde se rád nechával inspirovat
Ke 100. výročí narození (1917 - 1988) je připraven průřez tvorbou vzniklou v období od konce 40. let 20. století do roku 1988. od 13. 7. 2017 do 3. 9. 2017. Výstava se koná od 13. 7. 2017 do 3. 9. 2017.
Z díla Jana Samce
Jan Samec, syn strakonického obuvníka Augustina Samce, absolvent ČVUT v Praze, přišel v roce 1948 jako středoškolský profesor výtvarné výchovy do Karlových Varů. Pedagogické činnosti se věnoval do roku 1951, kdy se stal umělcem na tzv. volné noze. Jeho talent byl všestranný; zabýval se ilustrační tvorbou, užitou grafikou, navrhoval kostýmní a scénické výpravy pro karlovarské divadlo, vytvářel ocenění pro MFF v Karlových Varech, realizoval výstavy a svou prací významně obohacoval novodobé výtvarné umění. Jako výsostný krajinář kreslil přímo v krajině sépiovou tuší či akvarelem, tyto svižné kresby mu sloužily jako podklad k malbám. Miloval jihočeskou krajinu, zejména rodné Strakonicko, každoročně navštěvoval Slaník, Hajskou, později také Damíč v šumavském podhůří, kde se rád nechával inspirovat
Podle webu Muzea středního Pootaví Strakonice
(lh,turistickelisty.cz,foto MSP Strakonice)