První část výstavy Tutanchamon RealExperience obsahuje výběr originálních předmětů, jejichž prostřednictvím se návštěvníci seznámí s tím, jaké představy měli staří Egypťané o posmrtném životě. Většina těchto vzácných artefaktů, které nejsou veřejnosti běžně přístupné, pochází ze sbírek Národního muzea – Náprstkova muzea asijských, afrických a amerických kultur. Mimo to je zde k vidění například i jedinečná socha mladého faraona zapůjčená z Musea August Kestner v Hannoveru Nadací Fritze Behrense.
Druhá část výstavy je postavena na multimediálním systému vyvinutém s použitím nejnovějších technologií, který návštěvníkům umožní sledovat posmrtný život faraona a jeho poddaných. Vědecká přesnost této fascinující podívané je zajištěna renomovanými, světově proslulými egyptology, kteří se na projektu podíleli. Díky tomu může návštěvník detailně prozkoumat aspekty egyptské víry týkající se podsvětí. Prostřednictvím neobyčejných obrazů si projde charakteristické rysy egyptské civilizace od Théb až po Údolí králů; temná, matně osvětlená chodba zase návštěvníka zavede do míst, kde zažije cestu faraona věčností prostřednictvím animací vytvořených s pomocí obrazů nejdůležitějších hrobek panovníků.
K dispozici je návštěvníkům i hlasový průvodce v několika jazycích, a to jak pro audiovizuální místnosti, tak i pro archeologickou sekci s exponáty.
Výstava Tutanchamon RealExperience je zakončena částí věnovanou profesoru Jaroslavu Černému (1898–1970), jedné z klíčových postav české egyptologie a významnému odborníkovi na epigrafii, který většinu svého života zasvětil studiu starověké vesnice královských řemeslníků Dér el-Medína. Tato část představuje jedinečné sbírkové předměty a archiválie související s jeho soukromým i vědeckým životem. K vidění jsou předměty ze sbírek, které Národní muzeum díky Jaroslavu Černému a jeho rodině získalo mezi lety 1937 až 2019. Vystavena je také pravděpodobně nejstarší známá kopie slavného staroegyptského textu Naučení krále Amenemheta I. nebo ostrakon (keramický střep) z 13. století př. n. l. s dopisem zachycujícím manželský svár mezi královským řemeslníkem Merymaatem, jeho manželkou a jeho tchýní.
Podle webu NM