Historické vlaky zavítají na Netolicko a Třeboňsko. Na Třeboňsko zavítá parní vlak ještě také o dalším srpnovém víkendu.
V sobotu a v neděli 11. a 12. srpna je naplánováno několik nostalgických jízd historické soupravy s dřevěnými vozy a parní lokomotivou „Všudybylka“ na celé trati Veselí nad Lužnicí – Lomnice nad Lužnicí – Třeboň – Suchdol nad Lužnicí – České Velenice.
Historická souprava je sestavena především z vozů typu „Rybák“ vyráběných na konci 40. let minulého století. Cestující si v nich vyzkouší, jak se dříve cestovalo na dřevěných lavicích, které byly určeny dokonce pro 5 osob vedle sebe. V čele pak bude parní lokomotiva 354.195 vyrobená v Českomoravské-Kolben v Praze Libni v roce 1925. Protože se v minulosti jednalo o velmi rozšířený typ lokomotiv, dostala přezdívku „Všudybylka“. Její hmotnost ve službě, se zásobami vody a uhlí, je 85 tun, maximální rychlost pak 90 km/h a výkon přes 800 kW. Poslední stroje této řady dojezdily ve východních Čechách v roce 1978.
Jihoceskenovinky.cz informoval Mgr. Petr Šťáhlavský, tiskový mluvčí ČD.
V sobotu a v neděli 11. a 12. srpna je naplánováno několik nostalgických jízd historické soupravy s dřevěnými vozy a parní lokomotivou „Všudybylka“ na celé trati Veselí nad Lužnicí – Lomnice nad Lužnicí – Třeboň – Suchdol nad Lužnicí – České Velenice.
Historická souprava je sestavena především z vozů typu „Rybák“ vyráběných na konci 40. let minulého století. Cestující si v nich vyzkouší, jak se dříve cestovalo na dřevěných lavicích, které byly určeny dokonce pro 5 osob vedle sebe. V čele pak bude parní lokomotiva 354.195 vyrobená v Českomoravské-Kolben v Praze Libni v roce 1925. Protože se v minulosti jednalo o velmi rozšířený typ lokomotiv, dostala přezdívku „Všudybylka“. Její hmotnost ve službě, se zásobami vody a uhlí, je 85 tun, maximální rychlost pak 90 km/h a výkon přes 800 kW. Poslední stroje této řady dojezdily ve východních Čechách v roce 1978.
Jihoceskenovinky.cz informoval Mgr. Petr Šťáhlavský, tiskový mluvčí ČD.
(jv,jihoceskenovinky.cz & turistickelisty.cz, foto ČD)