Posázavská stezka je turistická stezka, která vede kolem dolního toku řeky Sázavy. Název je používán zejména pro nejatraktivnější a stavebně nejnáročnější několikakilometrový úsek mezi Pikovicemi,patřící pod obec Hradištko přes území Třebsína( obec Krňany) k Žampachu (obec Kamenný Přívoz). Hlavní část stezky je červeně značena jako pěší turistická trasa č. 0001.
Stezka je místy vytesána ve skále nebo vybudována z kamenného zdiva.Kousek před Žampachem spatříme na protějším břehu starý železniční viadukt.
Mezi rozcestím pod Třebsínem a přírodní rezervací Medník je cesta vedena po dvou kamenných schodištích, v úseku se nacházejí i tři vyhlídková místa ohrazená zábradlím: Raisova vyhlídka Z tohoto místa je vidět vlnící se říční koryto, obkolopené prudkými svahy, plnými nádherných, hustě porostlých stromů, a sem tam vykoukne malý srub, bezejmenná vyhlídka s dnes již zarostlým výhledem a Klimentova vyhlídka s výhledem na malebnou zákrutu Sázavy proti jejímu proudu.
Ve skále poblíž Pikovic je umístěna pamětní deska s textem: „Posázavská stezka“ byla vybudována v délce 6,8 km nákladem Kč 230.000 Klubem čsl. turistů v Praze v letech 1919–1924.
Stezku navrhl Josef Kliment (1858–1938), učitel z Prahy a dlouholetý pracovník klubu českých turistů. První úsek byl slavnostně otevřen v červnu 1920 v místě zvaném „Na Babách“.
Meandr Sázavy
Stezka je místy vytesána ve skále nebo vybudována z kamenného zdiva.Kousek před Žampachem spatříme na protějším břehu starý železniční viadukt.
Pohled na viadukt
Mezi rozcestím pod Třebsínem a přírodní rezervací Medník je cesta vedena po dvou kamenných schodištích, v úseku se nacházejí i tři vyhlídková místa ohrazená zábradlím: Raisova vyhlídka Z tohoto místa je vidět vlnící se říční koryto, obkolopené prudkými svahy, plnými nádherných, hustě porostlých stromů, a sem tam vykoukne malý srub, bezejmenná vyhlídka s dnes již zarostlým výhledem a Klimentova vyhlídka s výhledem na malebnou zákrutu Sázavy proti jejímu proudu.
Pamětní deska
Ve skále poblíž Pikovic je umístěna pamětní deska s textem: „Posázavská stezka“ byla vybudována v délce 6,8 km nákladem Kč 230.000 Klubem čsl. turistů v Praze v letech 1919–1924.
Železniční trať v Pikovicích
Stezku navrhl Josef Kliment (1858–1938), učitel z Prahy a dlouholetý pracovník klubu českých turistů. První úsek byl slavnostně otevřen v červnu 1920 v místě zvaném „Na Babách“.
Podle KČT
(lh,turistické listy,foto archiv)