Západočeská galerie zve na výstavu Anatomie skoku do prázdna

Vernisáž výstavy se koná 19. června od 17 hodin (výstavní síň Masné krámy, Pražská 18, Plzeň). Rok 1968 je nejen rokem kulminace tzv. obrodného procesu v československé společnosti, ale zároveň také vyvrcholením emancipace československého umění, které se začalo sebevědomě zapojovat do mezinárodních struktur umělecké scény. Výstava Anatomie skoku do prázdna je soustředěna na léta 1966 až 1973.

Stanislav Bukovský, Pět orlic, 1968

V pěti částech ukazuje změny, jimiž Československo prošlo v několika krátkých letech – od společnosti, která se začínala chovat jako občanské společenství západního typu, přes společnost šokovanou absurdní invazí vojsk Varšavské smlouvy a o pět měsíců smrtí Jana Palacha až po společnost rezignovaně přijímající normalizační restrikce. Výstava představuje více než 140 děl, jejichž vznik přímo souvisí s událostmi této doby nebo jsou podvědomou reakcí na situaci v Československu. K vidění jsou díla Jiřího Koláře, Zbyška Siona, sester Válových, Karla Nepraše, Mikuláše Medka či Olbrama Zoubka.

Výstava se koná ve spolupráci s Museem Kampa – Nadací Jana a Medy Mládkových a připravila ji Helena Musilová (Museum Kampa). Jako doprovodný program probíhá v přednáškovém sále v Pražské 13 výstava fotografií Karla a Anny Kocourkových z alba Stanislava Bukovského PLZEŇ – UMĚLECKÉ CENTRUM SVĚTA 1972 (20. června – 16. září).

Turistickelisty.cz Eva Reitspiesová, Public Relations, Západočeská galerie v Plzni, příspěvková organizace.


(lh,turistickelisty.cz,foto ZČG)